Γ' - Δ' Τάξη

 

Μαθήματα ΤΠΕ - Γ΄ Τάξη


Μαθήματα ΤΠΕ - Δ΄ Τάξη


1. Γνωριμία με το Εργαστήριο Υπολογιστών

  1. ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  2. Κανόνες Εργαστηρίου
  3. Άνοιγμα του υπολογιστή Ανοίγω τον υπολογιστή, αφού ελέγξω μήπως είναι ήδη ανοιχτός!!!
  4. Εκκίνηση και Τερματισμός Υπολογιστή
  5. Δραστηριότητες για τους κανόνες του εργαστηρίου Πληροφορικής
  6. Κανόνες Εργαστηρίου Πληροφορικής Βίντεο (4΄:26΄΄)
  7. Συμπεριφορά στην αίθουσα υπολογιστών Σωστό/Λάθος
  8. Μαθαίνω τον ηλεκτρονικό Υπολογιστή (βίντεο και quiz)
  9. Παράθυρα: Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
  10. Γνωρίζοντας τα Windows

2. Σωστή Στάση - Εργονομία
  1. Βασικά Πλήκτρα
  2. Αντιστοιχώ τα σωστά πλήκτρα
  3. Βασικά Πλήκτρα Αντιστοίχιση - Ποιος κάνει τι;
  4. Το πληκτρολόγιο
  5. Θυμάμαι το πληκτρολόγιο
  6. Θυμάμαι το πληκτρολόγιο 2
  7. Σύρε και τοποθέτησε τα πλήκτρα στη σωστή θέση στο πληκτρολόγιο
  8. Εκμάθηση πληκτρολογίου 
  9. Αντιστοίχιση: Πλήκτρα και Λειτουργίες !!
  10. Σημεία στίξης και σύμβολα
  11. Πληκτρολόγηση συμβόλων
  12. Πληκτρολογώ τα σύμβολα
  13. Γράψε τα σύμβολα και τους αριθμούς
  14. Τονισμός Λέξεων - τα διαλυτικά
  15. Δ, δ, Θ, θ
  16. Εξάσκηση: Κεφαλαία και τόνοι
  17. Μαθαίνω να γράφω ΙΙ
  18. Γράφω ό,τι βλέπω !!
  19. Εξάσκηση στην πληκτρολόγηση  !!
  20. Πληκτρολόγηση: Τρίγωνα, Κάλαντα !!
  21. Η Χριστουγεννιάτικη Ευχή μου
  22. Πληκτρολόγηση: Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
  23. Πληκτρολόγηση: Ο υπολογιστής μου
  24. Το αγαπημένο μου βιβλίο !!
  25. Περιγράφω τον εαυτό μου !!
  26. Λέξεις με εικόνες 25η Μαρτίου
  27. Ήρωες του '21 !!
  28. Γράψε το ίδιο !! 
  29. Περιγράφω ένα μέρος !!
  30. Πασχαλινά Έθιμα
  31. Η μαϊμού και το καΐκι !!
  32. Το σπουργίτι και η θύελλα !!  
  33. Το τραγούδι του κλόουν !!  
  34. Ο σκαντζόχειρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν
  35. Κειμενογράφος για μικρά παιδιά
  36. Ο κειμενογράφος μου (με έτοιμα πρότυπα πληκτρολόγησης)
  37. Εργαλεία Μορφοποίησης Κειμένου 1
  38. Εργαλεία Μορφοποίησης Κειμένου 2
  39. Εργαλεία Κειμενογράφου
  40. Αντιστοίχιση - Βασικά Εργαλεία Μορφοποίησης Κειμένου
  41. Κουμπιά Μορφοποίησης Κειμένου
  42. Επεξεργαστής κειμένου Word (2003)
  43. Αντιγραφή προτάσεων  (ασφάλεια στο διαδίκτυο) !!
  44. ΟΝΟΜΑΤΑ - ΖΩΑ - ΦΥΤΑ !!
  45. Γιορτή της Μητέρας
  46. Περιγραφή χαρακτήρα
πληκτρολογήστε σε ένα αρχείο εγγράφου του υπολογιστή σας, όποιο ποίημα σας αρέσει από το μάθημα της γλώσσας. Προσπαθήστε να κάνετε μια μορφοποίηση και να του δώσετε τη μορφή που θέλετε.

Προτείνω, να γράφουμε με μικρά και να συνηθίζουμε να βάζουμε και τόνους!

Θυμίζω ότι πρώτα πατάμε το πλήκτρο δίπλα από το "Λ" μια φορά και μετά πατάμε το φωνήεν, οπότε θα εμφανιστεί τονισμένο!!


Επίσης, δείτε το βίντεο με το Τραγούδι της Αποθήκευσης και προσπαθήστε να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας, το αρχείο που δημιουργήθηκε με το ποίημα που πληκτρολογήσατε. Δημιουργήστε έναν δικό σας φάκελο και προσέξτε σε ποιο φάκελο θα το αποθηκεύσετε


6. Aντιγραφή - Επικόλληση - Αποθήκευση, στη ζωγραφική.
Α) Ανοίξτε το πρόγραμμα ζωγραφικής του υπολογιστή σας και δοκιμάστε να φτιάξετε κάτι. Αντιγράψτε, επικολλήστε στοιχεία της εικόνας ώστε να εμφανίζονται πολλές φορές. Πχ, πολλά καραβάκια, πολλά πουλιά, πολλά λουλούδια.

Ιδέα: Φτιάξτε το σχήμα ενός λουλουδιού, αντιγράψτε το και επικολλήστε το πολλές φορές και σε κάθε σχήμα λουλουδιού που έχετε, βάλτε διαφορετικά χρώματα (με τον "κουβά" γεμίζω με χρώμα ένα κλειστό σχήμα). Κάνετε το ίδιο με πολλά πουλιά. Φτιάξτε ένα ανοιξιάτικο τοπίο! Με πολλά λουλούδια και πολλά χρωματιστά πουλιά! Φτιάξτε μια ζωγραφιά για τη μητέρα σας!!!

Στο τέλος, προσπαθήστε να κάνετε αποθήκευση. Μην ξεχάσετε να δώσετε ένα όνομα που θα εκφράζει τι περιέχει το αρχείο σας!
 
Β)   Φτιάξτε μία εικονογραφημένη ιστοριούλα! Γράψτε στον κειμενογράφο μία ιστοριούλα. Ανοίξτε το πρόγραμμα ζωγραφικής και ζωγραφήστε κάτι σε σχέση με την ιστοριούλα σας. Κάνετε αντιγραφή και επικόλληση εικόνες από τη ζωγραφική στον κειμενογράφο (ή και αντίστροφα αν θέλετε, δηλαδή προτασούλες από τον κειμενογράφο στη ζωγραφική). 
 

7. Εισαγωγή Πίνακα σε έγγραφο κειμένου
  1. Ανοίξτε μία εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου και εισάγετε έναν πίνακα. Δημιουργήστε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων σας και μορφοποιήστε.

8. Πρόγραμμα Παρουσιάσεων 
  1. Δημιουργήστε νέες διαφάνειες σε ένα αρχείο παρουσίασης. Διαμορφώστε το φόντο. Εισάγετε κείμενο και εικόνα. Αποθηκεύστε.
  2. Δημιουργήστε εφέ εναλλαγής διαφανειών (πώς αλλάζει η μία διαφάνεια μετά την άλλη). Αποθηκεύστε.
  3. Δημιουργήστε εφέ κίνησης στα κείμενα ή στις εικόνες. Αποθηκεύστε.
  4. Ρυθμίστε ώστε να αλλάζει αυτόματα η κάθε διαφάνεια, μετά από ορισμένα δευτερόλεπτα. Αποθηκεύστε.
  5. Προβάλετε την παρουσίαση (F5)
 

9. Διαδίκτυο

  1. Διαδίκτυο οι πρώτες έννοιες
  2. Σύμβολα του διαδικτύου
  3. Υπηρεσίες του Διαδικτύου
  4. Αναζήτηση πληροφοριών στον Παγκόσμιο Ιστό 
  5. Δίκτυο Υπολογιστών - Δώσε τη σωστή απάντηση


10. email

  1. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο- email
  2. webmail.sch.gr
  3. Επισύναψη Αρχείου


11. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

  1. Quiz για πλάκα
  2. Quiz - Γνώσεις για ασφαλές διαδίκτυο - Πόσο καλά γνωρίζεις το Διαδίκτυο;
  3. Το βουνό της επίγνωσης
  4. Συμπληρώνω τους κανόνες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
  5. Γράψτε τη δική σας ιστορία
  6. Γράψτε τη δική σας ιστορία 2

Α) Προσωπικά Δεδομένα

  1. Προσωπικά Δεδομένα: Τι μπορώ να μοιράζομαι; Ασφαλές ή επικίνδυνο; 1
  2. Ασφαλές ή επικίνδυνο; 2 
  3. Λάθη στην διαδικτυακή επικοινωνία με αγνώστους
Β) Ανάρτηση Φωτογραφίας στο Διαδίκτυο

Γ) Συνομιλία με αγνώστους στο Διαδίκτυο

Δ) Κωδικοί
  1. Ισχυροί Κωδικοί - Φύλλο Εργασίας
  2. Κωδικοί - Αντιστοίχιση
Ε) Εθισμός


12. Ο Υπολογιστής - Υλικό - Λογισμικό

  1. Αντιστοίχισε εικόνα με περιγραφή
  2. Μαθαίνω τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
  3. Εκκίνηση και Τερματισμός Υπολογιστή
  4. Παράθυρα: Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
  5. Γνωρίζοντας τα Windows
  6. Επιφάνεια ΕργασίαςΥπολογιστή
  7. Επιφάνεια Εργασίας 2
  8. Επιφάνεια Εργασίας 3
  9. Υλικό - Λογισμικό
  10. Υλικό - Λογισμικό: Εικόνες, Σύρε κι Άσε
  11. Λογισμικό
  12. Το υλικό του υπολογιστή - Σύρε κι άσε
  13. Συσκευές του υπολογιστή - Αντιστοίχιση
  14. ΣΥΣΚΕΥΕΣ και λειτουργίες
  15. Το υλικό του υπολογιστή - Εννοιολογικός χάρτης
  16. Συσκευές Εισόδου - Εξόδου 1
  17. Συσκευές Εισόδου - Εξόδου 2
  18. Πληκτρολόγησε την ονομασία της συσκευής
  19. Βίντεο – ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ  
  20. Βίντεο – ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
  21. Κεντρική Μονάδα - Αντιστοίχιση
  22. Μονάδες μέτρησης της χωρητικότητας
  23. Μονάδες Μέτρησης της Μνήμης
  24. Το Σταυρόλεξο του Υπολογιστή !!
  25. Συσκευές Υπολογιστή: Βάλε τις λέξεις στα σωστά πλαίσια  !!


13. Τύποι Αρχείων

  1. Τύποι Αρχείων 1
  2. Αντιστοίχιση - Τύποι Αρχείων


14. Εφαρμογές

  1. wordart.com/create - Συννεφόλεξο - Word Art
  2. Οδηγός χρήσης συννεφόλεξου
  3. Symbaloo Γ΄ Τάξη
  4. Symbaloo Δ΄ Τάξη


15. Προγραμματισμός 

  1. Έννοιες του Προγραμματισμού
  2. Μοτίβα
  3. blockly games - Παιχνίδι Προγραμματισμού για Παιδιά

Ασχοληθείτε με τα παιχνίδια προγραμματισμού blockly games. Ξεκινήστε από πάνω αριστερά, που "κουμπώνει" τις εικόνες σαν παζλ. Μετά, συνεχίστε στο λαβύρινθο, και ούτω καθ' εξής. Κάνετε όσο μπορείτε. Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε και τη γλώσσα του παιχνιδιού.


16. ScratchJr

 Α)

  1. ScratchJr - Εφαρμογή
  2. ScratchJr - Περιβάλλον
  3. ScratchJr - Εντολές
  4. Online Φύλλα εργασίας ScratchJr και διαδραστικά ΒΙΝΤΕΟ
  5. Περιβάλλον ScratchJr Φύλλο Εργασίας
  6. Εντολές Πυροδότησης Κίτρινα Πλακίδια Φύλλο Εργασίας
  7. Εντολές Κίνησης Γαλάζια Πλακίδια Φύλλο Εργασίας
  8. Εντολές Όψεων Μωβ Πλακίδια Φύλλο Εργασίας
  9. Εντολές Τέλους (Κόκκινα Πλακίδια) και Ήχου (Πράσινα Πλακίδια) Φύλλο Εργασίας
  10. Εντολές Ελέγχου Πορτοκαλί Πλακίδια Φύλλο Εργασίας

 Β)

  1. Προγραμματισμός μέχρι τον κήπο
  2. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι την κουζίνα
  3. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι το μπάνιο
  4. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι το σαλόνι
  5. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι το υπνοδωμάτιο
  6. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι το γκαράζ
  7. Συνέχισε τον προγραμματισμό μέχρι τον τερματισμό
  8. Σχημάτισε τον προγραμματισμό του δεύτερου ρομπότ
  9. Σχημάτισε τον προγραμματισμό του τρίτου ρομπότ


17. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ - SCRATCH

  1. Έννοιες του Προγραμματισμού
  2. scratch.mit.edu - Scratch
  3. Scratch editor – Δημιουργώ Online
  4. Εισαγωγή στον Οπτικό Προγραμματισμό- Scratch
  5. Γνωριμία με το περιβάλλον του Scratch 1 Φύλλο Εργασίας
  6. Γνωριμία με το περιβάλλον του Scratch 2 Φύλλο Εργασίας 
  7. Γατούλα που μιλάει
  8. Διάλογος
  9. Αρκούδα στο δάσος
  10. Σκηνικό με 3 αντκείμενα που αλληλεπιδρούν
  11. Η Γατούλα αλλάζει χρώματα
  12. Το κοτοπουλάκι και τα αβγά
  13. Ο δράκος, ο φύλακας του κάστρου
  14. Ο σκατζόχοιρος και το μήλο
  15. Λαβύρινθος
  16. Πινγκ - Πονγκ
  17. Προγραμματισμός Scratch - βασικές εντολές - Αντιστοίχιση
  18. Ζωγραφική Scratch Βασικές Εντολές Πένας - Αντιστοίχιση
  19. Βάλε τις εντολές ώστε να περπατήσει η γάτα Φύλλο Εργασίας
  20. Βάλε τις εντολές στη σωστή σειρά - Αρκούδα Φύλλο Εργασίας 
  21. Scratch κίνηση 1 - Εντολές κίνησης - Συμπλήρωση
  22. Δραστηριότητα στο Scratch Σωστό/Λάθος
  23. Επανάληψη στο Scratch Φύλλο Εργασίας
  24. Επικίνδυνος Δρόμος Φύλλο Εργασίας
  25. Scratch test1
  26. Online Φύλλα Εργασίας και Δραστηριότητες Scratch

18. Παιχνίδια


 
Για μεγαλύτερουςAnimalines,   Cat- Asia,   Cat- world,   πότισμα,   Monsterland2,   Monsterland3,   Monsterland4,   Monsterland Challenge,   Snoring
 
Παιχνίδια στρατηγικής,       Ναυμαχία        Δημοφιλές!

Symbaloo Γ΄ Τάξη

Symbaloo Δ΄ Τάξη


Πασχαλινά Παιχνίδια (παζλ, σταυρόλεξο)

 

Υγιεινή Διατροφή 

Απειλούμενα ζώα της Ελλάδας Δημιουργός: Σαλονικίδης Γιάννης

Avatar Voki - Δημιουργία Ψηφιακού χαρακτήρα

JELE - Μαθαίνω παίζοντας Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού

 

ΤΠΕ

blockly-games - Παιχνίδι Προγραμματισμού για Παιδιά 

runmarco.allcancode.com/ - Παιχνίδι Προγραμματισμού για παιδιά - Τρέξε Μάρκο


www.abcya.com/games/robot_islands - Παιχνίδι Προγραμματισμού για Παιδιά –Ρομποτάκι 


  

Μαθηματικά
 
www.ixl.com/math - Μαθηματικά για όλες τις τάξεις  

Εικαστικά
 
 

Πασχαλινά Παιχνίδια (παζλ, σταυρόλεξο)

Ιστορία

25η Μαρτίου 1821 Δραστηριότητες


 


19. Λογισμικά
sxoleio.eu - Πληροφορική για παιδιά - Λήψη Λογισμικών

GCompris -  Κατεβάστε σουίτα δραστηριοτήτων για ηλικίες 2-10 ετών
 
Sebran - λήψη (καρδούλα)

TUX PAINT για εγκατάσταση - λήψη λογισμικού ζωγραφικής

Οδηγίες: Εγκατάσταση και ρύθμιση λογισμικού ζωγραφικής TuxPaint 

Scratch editor – Δημιουργώ Online

scratch.mit.edu/ - Scratch

Cartoon Story Maker - Λήψη Αρχείου εφαρμογής - Δημιουργία Κόμικς