1. Βίντεο «Άμα σου αρέσουν οι Φωτογραφίες!»
- πώς μπορεί να εμφανίζονται προσωπικά μας δεδομένα μέσα από μια φωτογραφία;
- υπάρχουν κίνδυνοι από την ανάρτηση φωτογραφιών;
- πώς μπορούμε να αμυνθούμε σε περίπτωση που εμείς βρεθούμε εκτεθειμένοι;
3. Πρότερη Γνώση: Καταιγισμός Ιδεών για τα προσωπικά Δεδομένα
4. Συνεργασία σε ομάδες
α) τι πληροφορίες δίνει αυτή η φωτογραφία για το παιδί και
β) τι κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίσει αυτό το παιδί με την ανάρτηση της φωτογραφίας του.
Οι μισές ομάδες ασχολούνται με το πρώτο ερώτημα και οι υπόλοιπες με το δεύτερο.
5. Αφίσα «Σκέψου πριν δημοσιεύσεις!»
1) Γράφει ιδιωτικό. Μένει όμως;
Μη δημοσιεύσεις προσωπικά δεδομένα όπως επίθετο, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.ά.
Μπορεί να γράφει «ιδιωτικό», ωστόσο κάποιος άλλος μπορεί να τα αναδημοσιεύσει.
Ό,τι ανεβάζουμε στο διαδίκτυο, παύει να είναι δικό μας!
2) Τι θα συνέβαινε αν κάποιος δημοσίευε μια ανάλογη δική σου φωτογραφία;
Μη δημοσιεύσεις φωτογραφίες, βίντεο και στοιχεία άλλων που δε θα έβαζες για τον εαυτό σου. Αν δεν είσαι σίγουρος, μην τα ανεβάσεις. Πάντα να ρωτάς τους ίδιους. Έτσι προστατεύεις και τα προσωπικά δεδομένα των άλλων.
3) Στη γιαγιά σου θα το έδειχνες;
Αυτή η φωτογραφία, αυτό το βίντεο, αυτό το σχόλιο είναι κατάλληλα για να τα δει ο μελλοντικός σου σύζυγος, ο μελλοντικός εργοδότης, το μελλοντικό σου παιδί;
4) Μίλα!!!
Αν κάτι σε προβληματίζει και σε φέρνει σε δύσκολη θέση, αν έκανες ένα λάθος στο διαδίκτυο, πάντα να μιλάς σε κάποιον μεγάλο που εμπιστεύεσαι. Μυστικά που σε κάνουν να νιώθεις άγχος, ντροπή, φόβο και σε κάνουν να μην μπορείς να κοιμηθείς δεν πρέπει να υπάρχουν!
Αν κάποιος συμμαθητής σου σε φέρει σε δυσάρεστη θέση απευθύνσου:
Πρώτα στον ίδιο, έπειτα σε κάποιον μεγάλο που εμπιστεύεσαι, επίσης αν είναι εύκολο στον διαχειριστή της ιστοσελίδας ή σε μια γραμμή βοήθειας.
Χρήσιμα τηλέφωνα σε περίπτωση που βρεθείς σε δύσκολή θέση:
ΜΕ ΥποΣΤΗΡΙΖΩ: Γραμμή βοήθειας χωρίς χρέωση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο:
Δε - Πα, 9:00-15:00
Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
210 6475600
Αν βρεθώ εγώ σε δυσάρεστη θέση/ εκτεθειμένος:
i. Το λέω σε αυτόν που την ανέβασε, αν τον γνωρίζω.
ii. Το λέω σε κάποιον μεγάλο που εμπιστεύομαι.
iii. Απευθυνόμαστε στο διαχειριστή της ιστοσελίδας.
iv. Επικοινωνούμε/ Καλούμε μια γραμμή βοήθειας.
6. Ανακεφαλαίωση
α) Σύντομο Quiz
και